Wydawnictwo Nasza Księgarnia - Baśnie i legendy polskie

Pamiętam jak byłam mała i babcia opowiadała mi różne bajki i legendy. Słuchałam zawsze z wielką ciekawością. Przeglądając książkę "Baśnie i legendy polskie" od Wydawnictwa Nasza Księgarnia przypomniałam sobie wiele opowiadań które usłyszałam w dzieciństwie od babci i rodziców.

Pozycja która powinna się znaleźć w każdej domowej biblioteczce. Przeczytamy tu ponad pięćdziesiąt legend, baśni i opowieści ze wszystkich stron Polski. Znajdziemy tu legendy warszawskie, krakowskie, poznańskie oraz baśnie śląskie m.in. Bazyliszek, opowieści o Warsie i Sawie, O Wandzie co nie chciała Niemca, O Złotej Kaczce. 
Książka ma aż 288 stron i sztywną okładkę. Ilustracje, które stworzył Mirosław Tokarczyk doskonale odzwierciedlają daną legendę i uzupełniają ją.Legendy pisało wielu autorów m.in. Gustaw Morcinek, Marian Orłoń, Ewa Szelburg-Zarębina, Wanda Chotomska, Zdzisław Nowak. 
Bardzo elegancki egzemplarz ciekawej pozycji książkowej to doskonały prezent dla małych i większych dzieci. Z pewnością zaciekawi każdego młodego człowieka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 A g u g u , Blogger